A StringBuffer-ek tartalma módosítható. A következő lista összefoglalja a StringBuffer-ek módosításához használható metódusokat. Azonos metódusokat tartalmaz a StringBuilder osztály is, de StringBuilder-eket is ad vissza, ezért ezeket külön nem soroljuk fel.

  • StringBuffer append(boolean)
  • StringBuffer append(char)
  • StringBuffer append(char[])
  • StringBuffer append(char[], int, int)
  • StringBuffer append(double)
  • StringBuffer append(float)
  • StringBuffer append(int)
  • StringBuffer append(long)
  • StringBuffer append(Object)
  • StringBuffer append(String)

Hozzáfűzi a megadott paramétert a StringBuffer-hez. Az adat String-gé konvertálódik, mielőtt a hozzáfűzés megtörténne.

  • StringBuffer delete(int, int)
  • StringBuffer deleteCharAt(int)

Törli a megadott karaktereket a StringBuffer-ből.

  • StringBuffer insert(int, boolean)
  • StringBuffer insert(int, char)
  • StringBuffer insert(int, char[])
  • StringBuffer insert(int, char[], int, int)
  • StringBuffer insert(int, double)
  • StringBuffer insert(int, float)
  • StringBuffer insert(int, int)
  • StringBuffer insert(int, long)
  • StringBuffer insert(int, Object)
  • StringBuffer insert(int, String)

A StringBuffer-hez ad egy új paramétert. Az első egész típusú paraméter jelzi az adat indexét, ahova a beillesztés történik. Az adat String-gé konvertálódik, mielőtt a beillesztés megtörténik.

  • StringBuffer replace(int, int, String)
  • void setCharAt(int, char)

Kicseréli a megadott karaktereket a StringBuffer-ben.

  • StringBuffer reverse()

Felcseréli a karakterek sorrendjét a StringBuffer-ben.

Az append metódusra már láttunk példát a StringsDemo programban, a fejezet elején. Az alábbi InsertDemo program bemutatja az insert metódus használatát. Beilleszt egy String-et a StringBuffer-be:

public class InsertDemo {
    public static void main(String[] args) {
        StringBuffer palindrome = new StringBuffer(
            "A man, a plan, a canal; Panama.");
        palindrome.insert(15, "a cat, ");
    System.out.println(palindrome);
    }
}

A program kimenete:

A man, a plan, a cat, a canal; Panama.

Az általunk megadott index utáni helyre kerül beillesztésre az adat. A StringBuffer elejére való beillesztéshez a 0 indexet kell használni. A végéhez való beillesztés esetén az index értéke megegyezik a StringBuffer jelenlegi hosszával, vagy használjuk a hozzáfűzést (append) is.

Ha a művelet miatt túlságosan megnő a StringBuffer mérete, akkor az több memóriát fog lefoglalni. Mivel a memória lefoglalás költséges, ezért lehetőleg úgy kell elkészíteni a kódot, hogy megfelelően be legyen állítva a StringBuffer mérete.