Jelenlegi hely

7.6. Ellenőrző kérdések

  • Mikor lehet egy objektumot paraméter nélkül létrehozni? Mikor nem?
  • Hogy lehet egy objektum adattagjainak kezdőértékét beállítani? Mi történik, ha ezt nem tesszük meg?
  • Mi történik azokkal az objektumokkal, amelyekre már nem hivatkozik a futó program?
  • Mikor fut le a szemétgyűjtő algoritmus? Hogyan működik?
  • Hogy néz ki Javában a destruktor?

Mi a hiba a következő programban?

public class SomethingIsWrong {
    public static void main(String[] args) {
        Rectangle myRect;
        myRect.width = 40;
        myRect.height = 50;
        System.out.println("myRect's area is " +
                           myRect.area());
    }
}

A következő kód létrehoz egy Point és egy Rectangle objektumot.

Hány referencia hivatkozik az objektumokra a következő kódrészlet lefutása után? Ha lefut a szemétgyűjtés, melyik objektum fog megszűnni?

...
Point point = new Point(2,4);
Rectangle rectangle = new Rectangle(point, 20, 20);
point = null;