Jelenlegi hely

7. Objektumok használata

Egy tipikus Java program sok objektumot hoz létre, amik üzenetek küldésével hatnak egymásra. Ezeken keresztül tud egy program különböző feladatokat végrehajtani. Amikor egy objektum befejezi a működését, az erőforrásai felszabadulnak, hogy más objektumok használhassák azokat.

A következő CreateObjectDemo program három objektumot hoz létre: egy Point és két Rectangle objektumot:

public class CreateObjectDemo {
    public static void main(String[] args) {
        Point originOne = new Point(23, 94);
        Rectangle rectOne =
            new Rectangle(originOne, 100, 200);
        Rectangle rectTwo = new Rectangle(50, 100);
        System.out.println("Width of rectOne: " +
            rectOne.width);
        System.out.println("Height of rectOne: " +
            rectOne.height);
        System.out.println("Area of rectOne: "
            + rectOne.area());
        rectTwo.origin = originOne;
        System.out.println("X Position of rectTwo: "
            + rectTwo.origin.x);
        System.out.println("Y Position of rectTwo: "
        + rectTwo.origin.y);
        rectTwo.move(40, 72);
        System.out.println("X Position of rectTwo: "
            + rectTwo.origin.x);
        System.out.println("Y Position of rectTwo: "
            + rectTwo.origin.y);
    }
}

Ez a program létrehoz, megváltoztat és információt ír ki különböző objektumokról. Kimenete:

Width of rectOne: 100
Height of rectOne: 200
Area of rectOne: 20000
X Position of rectTwo: 23
Y Position of rectTwo: 94
X Position of rectTwo: 40
Y Position of rectTwo: 72