Jelenlegi hely

25.2. Szerkezeti minták

A szerkezeti minták segítségével előírhatjuk, hogy az egyes osztályokból vagy objektumokból hogyan álljon elő egy komplexebb struktúra.

Az osztály minták célja, hogy olyan öröklési hierarchiát alakítsunk ki, amelyik jól használható programfelületet nyújt. Ezzel szemben az objektum minták az objektumok összeillesztésének célszerű módjait alkalmazzák.

Az Illesztő (Adapter) mintára akkor van szükség, ha különböző felületű osztályoknak kell kapcsolatba hozni. Így tulajdonképpen a két félnek nem is kell egymásról konkrétan tudni, elég, ha a köztük lévő illeszti mindkét felet.

A Híd (Bridge) minta ezzel szemben nem kényszerhelyzet, hanem tudatos tervezés miatt ad valami más felületet. A szolgáltatás felületét (interfészét) és megvalósítását (implementációját) tudatosan választja szét.

A Homlokzat (Facade) mintával egy nagyobb komponensnek egységes felületet (interfészt) tudunk nyújtani.

A Pehelysúlyú (Flyweight) minta lehetőséget ad arra, hogy elrejtsünk egy objektumot, és azt csak akkor hozzuk elő, ha arra tényleg szükség lesz.